LANDI RENZO OMEGAS DIRECT

DESCRIERE GENERALĂ

Sistemul GPL ( instalația GPL auto) Landi Renzo Omegas Direct a fost conceput luând în considerare particularitățile motoarelor cu injecție directă. Este un produs de avangardă având în vedere progresul tehnologic înregistrat în ultimii ani în rândul injecţiilor directe de benzină, având drept scop declarat un standard minim al normelor de poluare, un consum scăzut şi o performanţă auto (cuplu\capacitate cilindrică) bună.
Landi Renzo, prin instalaţia GPL Omegas Direct, oferă o soluţie de conversie la GPL pentru foarte multe modele de autoturisme, lista acestora putând fi consultată la adresa https://proecogas.ro/ID_GPL.pdf

DESCRIERE COMPONENTE

A. Centrala GPL

Centralele GPL din componenţa instalației GPL auto Landi Renzo Omegas Direct (AEB 3000, DI 108, DI 60) sunt asambate în carcase metalice și beneficiază de rezistență ridicată la praf, temperaturi înalte și apă potrivit standardului IP6K9K. Acestea dispun de conectivitate OBDII prin intermediul protocoalelor K și CAN pentru o diagnoză amănunţită a sistemului de injecţie de benzină.

B. Reductorul GPL

B.1. Reductorul GPL LI 10
Reductorul GPL LI 10 a fost proiectat beneficiind de experienţa OEM a companiei Landi Renzo cu principalii producători auto internaţionali testat şi validat după numeroase teste de anduranţă şi funcţionalitate. Designul compact înglobează atât electrovalva comandată de către ECU GPL, ce permite alimentarea cu carburant la întrunirea parametrilor optimi de funcționare pe GPL cât şi filtrul de GPL. Acesta a fost proiectat şi testat pentru a echipa motorizări normal aspirate sau turbo.

Reductorul GPL LI 10 este disponibil în 2 versiuni:
– LI 10 ce poate gestiona motorizări de până la 160 kW;
– LI 10 Majorat ce poate gestiona motorizări de până la 210 kW.

B.2. Reductorul GPL LI 12
Designul compact al noului reductor GPL LI12 înglobează electrovalva de închidere a circuitului cât și filtrul de GPL și permite pozitionarea acestuia chiar și in cele mai aglomerate zone din compartimentul motor, asigurând performanțe ridicate pe motoarele normal aspirate sau turbo de până la 120kW.

C. Rampele de injectoare GPL
C.1. Rampa GPL GIRS 12

Rampa de injectoare GPL GIRS 12 prezintă o soluție revoluționară realizată prin procedee de injecție cu material tehnopolimer care înlocuiește vechiul procedeu de prelucrare a metalului, fiind astfel rezistență la variațiile de temperaturi (cuprinse între -40°C și + 120°C) și presiuni mari (de până la 10 bar -prag testare laborator) prezente în compartimentul motor. Dimensiunile reduse o fac uşor de amplasat chiar şi în compartimentele motor mai aglomerate. Etanşeitatea ei, protecția la praf, rezistența la temperaturi înalte și apă este asigurate graţie conectorului din dotare cotat cu clasa de protecţie IP6K9K. Se adaptează perfect diferitelor tipuri de motoare graţie celor 5 dimensiuni ale injectoarelor și a diferitelor configurații în care aceasta este disponibilă (rampă monobloc de 2, 3 sau 4 injectoare). Pentru extinderea duratei de viață a rampei de injectoare GPL, producătorul pune la dispoziție un kit de revizuire individuală a injectorului de GPL.

C.2. Rampa GPL MED II
Rampa de injectoare MED II păstrează caracteristicile tehnice și fiabilitatea ce au făcut din aceasta o alegere pentru constructorii mondiali de autoturisme. În plus rampa de injectoare este pregatită să facă față în situațiile des întâlnite în care calitatea carburatului GPL este una scăzută, păstrând o funcționare bună chiar și în aceste condiții. Se adaptează cu success diferitelor tipuri de motoare graţie celor 5 dimensiuni ale injectoarelor și a diferitelor configurații în care aceasta este disponibilă (rampa monobloc de 2, 3 sau 4 injectoare).

D. Comutatorul GPL permite vizualizarea şi selectarea carburantului pe care doriţi să-l utilizaţi. De asemenea acesta permite vizualizarea nivelului de carburant GPL din rezervor prin intermediul celor 5 leduri din partea superioară. Comutatorul GPL dispune de un dispozitiv acustic, care atenţionează utilizatorul cu privire la trecerea pe benzină pentru joasă presiune (la terminarea carburantului) sau la trecerea pe benzină în urma apariției unei erori (funcție de diagnoză).

E. Multivalva GPL – permite stocarea carburantului în rezervorul GPL, menține sub control presiunea carburatului GPL fiind un element de siguranță al instalației GPL și asigură alimentarea cu carburant GPL a componentelor din compartimentul motor prin intermediul conductelor de înaltă presiune la îndeplinirea condițiilor optime de utilizare a carburantului alternativ GPL.

8 MOTIVE să alegi instalația GPL Landi Renzo OMEGAS Direct

– Poate gestiona funcţionarea parţială pe benzină;
– Se conectează la mufa OBD II intermediul protocolului K şi CAN;
– Proiectată să poată fi foarte simplu de folosit, cu interfață intuitivă;
– Dispune de o funcție de autocalibrare foarte eficientă;
– Este compatibilă cu standardele de emisii Euro 6, Euro 5, Euro 4;
– Se montează foarte ușor;
– Suportă o gamă diversificată de reductoare, în funcție de puterea motorului;
– Face o diagnoză a sistemului de injecție.

AVANTAJE TEHNOLOGICE

A. Centrala GPL (unitatea de control electronic)

– *utilizează calibrări realizate de producător pentru fiecare tip de motor (cod de motor);
– *permite activarea modului service de funcționare la ralanti exclusiv pe benzină în vederea stabilirii posibilității de identificare a funcționării defectuoase a motorului utilizând carburantul benzină;
– *beneficiază de funcție autoadaptivă conform informaţiior primite de la sistemul de management al motorului prin intermediul comunicării de tipul OBD II (protocol de comunicare K și CAN);
– *gestionează motorizări ce beneficiază de echiparea Valvetronik și Start&Stop;
– *permite activarea strategiei de recunoaștere a realimentării și trecerea automată pe GPL la pornirea motorului;
– *realizează test de verificare individual pentru funcționarea comutatorului, a injectoarelor de benzină, a injectoarelor de GPL, a electrovalvei;
– gestionează motorizări (GDI,FSI, TSI, TFSI, SCI,etc.) cu standarde de emisii poluante Euro 6 (Euro5, Euro 4 disponibile);
– poate echipa motorizări pe benzină normal aspirate sau turbo;
– gestionează motorizări de 3,4 5,6 sau 8 cilindri;
– beneficiază de strategia de prelevare a semnalului de turație motor direct de la bobina de inducție;
– posibilitate de gestionare a carburantului GPL sau CNG;
– poate supraveghea semnalul trimis de senzorii (1 sau 2) de oxigen disponibili pe traseul de evacuare (înainte sau după catalizator) al gazelor arse pentru o diagnoză mai precisă;
– centrala GPL poate comanda până la 2 tipuri constructive de injectoare GPL;
– permite trecerea pe GPL la un prag de turație stabilit de unitatea service montator și în funcție de modul de funcționare al motorului;
– schimbarea tipului de carburant de la benzină la GPL se poate realiza la un prag de temperatură al reductorului/ vaporizator stabilit de unitatea service montator;
– gestionează alegerea de întârziere la trecerea de pe benzină pe GPL în funcție de temperatura lichidului de răcire din reductorul/vaporizator sau a temperaturii carburantului GPL din rampa de injectoare GPL;
– poate gestiona atât senzorul de temperatură propriu Landi Renzo pentru identificarea temperaturii lichidului de răcire cât și senzorul de temperatură original al motorului;

– permite pregătirea injectoarelor de GPL în condiții de carburant neconform înainte de trecerea pe GPL;
– permite încălzirea injectoarelor de GPL în condiții de temperaturi scăzute ale mediului ambiant;
– permite realizarea rapoartelor în urma analizelor cu osciloscopul pentru parametrii de funcționare ai motorului pe GPL;
– beneficiază de autodiagnoza sistemului GPL (instalația GPL auto) pe toată durata de funcționare a motorului (înregistrează posibile erori pentru identificarea problemelor în funcționare);
– permite înregistrarea timpului de funcționare pe fiecare tip de carburant benzină/ GPL;
– permite posibilitatea de verificare a semnalelor individuale pentru fiecare injector benzină emulat;
– permite înregistrarea parametrilor de funcționare ai motorului la apariția unui cod de defect;
– permite ștergerea erorilor de funcționare identificate;
– permite salvarea calibrării efectuate pentru fiecare tip de autoturism/motorizare;
– capabilitatea de a gestiona funcționări parțiale pe benzină;
– gestionează corespunzător motorizările ce beneficiază de sisteme cu distribuție variabilă;
– se adaptează la sistemele START & STOP (gestionează pornirea motorului folosind carburant GPL);
– poate actualiza permanent nivelul de carburant (GPL) prin intermediul senzorului de nivel (până la 6 variante constructive);
– instalațiile GPL din gama Omegas Direct funcționează în regim dual, prin asigurarea unei adiții de benzină în anumite regimuri bine stabilite de către producătorul Landi Renzo. Proporția de carburant benzină variază între 10-30% în funcție de regimul de exploatare (Extraurban /Urban).
– activează autodiagnoza sistemului GPL (instalația GPL auto) pe toată durata de funcționare a motorului (înregistrează posibile erori pentru identificarea problemelor în funcționare);
– posibilitate de actualizare a sistemului de operare pe întreaga durată de viață;
– gestionează două elemente de siguranță independente (electrovalve GPL);
– unitatea electronică de control permite funcționarea având o tensiune de alimentare între 9-16V;
– permite actualizarea sistemului de operare al centralei GPL (firmware) în momentul apariției unei versiuni noi.

B.1. Rampa de injectoare MED II

B.2. Rampa de injectoare GPL GIRS 12

– echipare monobloc 4 cilindri, 3 cilindri, 2 cilindri;
– variante constructive – 4 dimensiuni de injectoare;
– injector de tip normal închis;
– presiune de lucru între 0.8 – 3 bar;
– presiune de test 10bar (147PSI);
– temperatură de funcționare între -40°C … +120°C;
– timp de deschidere 1,8ms;
– timp de închidere 1,5ms;
– prezintă omologare conform Regulamentului European 67.
– echipare monobloc 4 cilindri, 3 cilindri, 2 cilindri;
– variante constructive – 5 dimensiuni de injectoare;
– injector de tip normal închis;
– presiune de lucru între 0.8 – 4.5 bar;
– presiune de test 10bar (147PSI);
– durata de viața 300 milioane de cicluri (determinare de laborator);
– temperatură de funcționare între -40°C…+120°C;
– timp de deschidere 1,8ms;
– timp de închidere 1,5ms;
– posibilitate de revizuire (kit de reparație);
– prezintă omologare conform Regulamentului European 67.

C. Reductorul GPL

– poate echipa motorizări aspirate sau turbo până la 120kW (reductor LI12) sau până la 210kW (reductor LI10);
– alimentează motorizări aspirate sau turbo;
– este echipat cu o supapa de suprapresiune (5 bar);
– debitul nominal de funcționare este între 33 – 40kg/h (în funcție de versiune);
– prezintă omologare conform Regulamentului European 67.

LI 10 LI 12

D. Multivalva GPL

– integrează 5 supape de control al rezervorului (a. supapă unisens de alimentare cu car-burant GPL; b. supapă de suprapresiune; c. supapă de limitarea alimentării la 80% din volumul total al rezervorului; d. supapă mecanică de blocare a alimentării reductorului cu carburant; e. supapă comandată electric – electrovalvă – de către centrala GPL)

– include un senzor de nivel de carburant GPL (identificarea nivelului de carburant direct pe rezervor);

– prezintă omologare conform Regulamentului European 67

E. Furtunuri GPL

F. Conducte de înaltă presiune

– racordurile flexibile produse de Parker ITR, Maflow pentru conectarea componentelor GPL din compartimentul motor;

– de tipul Autogas ECE67 (Parker ITR) sau Maflow (LPG-CNG LP) prezintă omologări confrom Regulamentului European 67

– conducte de înaltă presiune din cupru produse de Zetaesse, Zamka-bel;

– conducte de înaltă presiune cu o grosime de 1mm acoperite cu o protecție din policlorura de vinil (PVC)